Per crear continguts de valor es gestiona cada cop més informació: dades, KPI, missatges, beneficis i valors. D’aquí la importància que estan prenent les infografies, les autèntiques protagonistes de moltes d’aquestes comunicacions.
Els elements visuals són un 95% més impactants que els continguts de text. Són molt més cridaners i el nostre cervell els retè millor. Per això, recórrer a l’ús d’elements com les infografies et pot ajudar a potenciar la teva comunicació comercial i corporativa.
Les infografies augmenten la comprensió i l’impacte dels missatges que es volen transmetre, tant als stakeholders i accionistes com als clients i consumidors. El seu enorme poder visual els dona capacitat per transmetre discursos complets i complexos, reduint l’esforç de comprensió del lector i guanyant rapidesa en la comunicació.
A què anomenem infografia?
Una infografia és una representació gràfica que permet explicar una informació combinant icones –com imatges o gràfics– amb descripcions, narracions o dades. És la interpretació visual de la informació que volem transmetre.
L’objectiu és simplificar i representar la informació de manera que la faci més fàcil d’entendre, assimilar i recordar. Per això, el disseny infogràfic requereix competències tant en disseny gràfic com en elaboració de continguts.
La digitalització ha arribat també al món de les infografies. La possibilitat d’animar les infografies en formats digitals els afegeix un gran dinamisme i multiplica el seu potencial com a element de comunicació visual.
5 motius per usar infografies en la comunicació comercial i corporativa
Permeten assimilar la mateixa informació que el text en menys temps. No es tracta del fet que les infografies substitueixin els continguts de més profunditat, ans al contrari, els complementen perquè la informació més rellevant arribi al més aviat possible al seu destinatari.
Milloren i modernitzen la imatge de la teva marca o empresa. Les infografies transmeten els missatges d’una manera molt més potent i els fa més fàcils de recordar. Utilitzar infografies demostra que la teva marca s’adapta als nous estils de comunicació corporativa.
Són fàcils de compartir, ja que és una manera de consumir contingut simple, ràpid i visual. Això fa que sigui susceptible de ser viral.
Irrepetibles: no tothom és capaç d’elaborar una bona infografia. La teva es pot convertir en un element únic i identificador en la teva comunicació.
En definitiva: ajuden a captar l’atenció del lector i dirigir-la cap als punts rellevants del nostre contingut, amb la qual cosa el missatge arriba abans i millor. Molts lectors tendeixen a llegir en diagonal els textos grans, tot buscant la informació que més els interessa. Les infografies fan aquesta feina per ells!
Claus per aconseguir una excel·lent infografia, segons els especialistes de CREA
La clau principal d’una bona infografia és prioritzar i estructurar molt bé els missatges i les dades que es volen comunicar.
En el cas d’un nou producte o una nova marca, per exemple, poden ser les seves característiques i beneficis diferencials. Per a la memòria anual d’una Fundació, poden ser els èxits assolits o l’impacte generat. Per a l’informe anual d’una entitat financera potser siguin els seus resultats o les seves fites. En qualsevol d’aquests casos, és essencial determinar en quins aspectes volem captar l’atenció dels nostres accionistes o clients perquè arribi el missatge que volem transmetre.
A continuació, és necessari estructurar i redactar el contingut, per posteriorment desenvolupar-lo de manera gràfica.
A CREA ho enfoquem com un procés integrat i interactiu en el qual treballen en equip professionals de diferents disciplines: dissenyadors gràfics, redactors i gestors de continguts.
Treballem perquè les infografies funcionin de manera òptima en formats digitals, aprofitant el dinamisme i el flow narratiu que permeten incorporar.
Per finalitzar, sempre tenim en compte que realitzar una infografia és una inversió de recursos. Per això les fem perquè es puguin utilitzar –amb mínimes variacions– en diferents elements de comunicació del client.
Tens un projecte a la ment i vols consultar amb un expert?
Resum de la privadesa
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!